certArchive
13-news
13-news

certSIGN, partener de încredere pentru arhiva CREDITEXPRESS

CREDITEXPRESS Financial Services, membră a Grupului internațional CREDITEXPRESS, ce oferă servicii în zona managementului creanțelor, a ales serviciile certSIGN. Parteneriatul dintre certSIGN si CREDITEXPRESS se desfășoară pe o perioadă de mai mulți ani și include proiecte de anvergura ce presupun o gamă largă de servicii: de la auditare de documente, scanare și depozitare a arhivei […]

detalii

5 riscuri pe care trebuie să vi le asumaţi prin arhivarea documentelor în sediul propriu

Companiile creatoare și deținătoare de documente au, potrivit Legii Arhivelor Naționale, obligația de a păstra documentele, în funcție de tipul lor, pe o perioadă de la 5 până la 100 de ani. Potrivit aceleiași legi, documentele trebuie păstrate în spații special amenajate pentru arhivă, care să le protejeze împotriva distrugerii, degradării, sustragerii sau comercializării în […]

detalii

certSIGN este prima companie românească care a primit autorizația de a oferi servicii de arhivare fizică în condițiile noii legi a arhivării documentelor

În anul 2013, certSIGN a lansat cele mai performante și moderne pachete de arhivare fizică a documentelor de pe piața românească, calitatea serviciilor furnizate fiind confirmată de încrederea acordată de companii precum Asirom sau Sephora. În prezent, din iulie 2014, certSIGN este prima companie românească care a primit autorizația de funcționare din partea Arhivelor Naționale, […]

detalii

Condiții de păstrare a arhivei de documente

Potrivit art. 12 din Legea Arhivelor Naționale, documentele trebuie păstrate în spații special amenajate pentru arhivă, asigurându-le împotriva distrugerii, degradării, sustragerii sau comercializării în alte condiții decât cele prevăzute de lege. Depozitele de arhivă trebuie dotate, în funcție de formatul și de suportul documentelor, cu mijloace adecvate de păstrare și de protejare a acestora, precum […]

detalii

Cât timp se păstrează documentele de resurse umane în arhivă?

OMEF 3512/2008 și Anexa 6 a Legii Arhivelor Naționale stabilesc următoarele termene de păstrare a documentelor de resurse umane: Statele de plată a salariilor – 50 de ani de la crearea lor Dosarele de personal, contractele de muncă, convențiile civile de prestări servicii – 75 de ani de la creare Documentele societăților comerciale cu capital […]

detalii

Care sunt termenele de păstrare a documentelor în arhivă?

Potrivit Legii Arhivelor Naționale, creatorii și deținătorii de documente sunt obligați să înregistreze și să țină evidența documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum și a celor ieșite, în condițiile legii, pe o perioadă de până la 100 de ani. Același act normativ precizează persoanele cărora le revine această obligativitate, respectiv: Societățile comerciale, […]

detalii

Obligațiile firmelor privind arhivarea documentelor financiar-contabile

Documentele financiar-contabile trebuie păstrate, potrivit reglementărilor legale în vigoare, pe o perioadă de până la 75 de ani de la crearea lor. Conform Legii Contabilității și Ordinului nr. 3512/2008 termenul de păstrare a statelor de salarii este de 50 de ani, în timp ce facturile, registrele de inventar, registrele de casă, bilanțurile, avizele etc trebuie […]

detalii
certArchive